3 d’octubre del 2011

AUTOAVALUACIÓ INICIAL


  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
 Sí, qualsevol inversió en investigació i desenvolupament pot comportar un avenç en el coneixement tecnològic i científic. Aquesta nova tecnològia i/o coneixement científic aplicat en la societat (demanda del producte) incrementarà el benestar i el progrés social (canvien les  necessitats en la societat).

  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
 Una fonamenteació científica ha de garantir que els resultats que s’obtindran tenen raó de ser. Això comportarà una garantia de qualitat i neutralitat ideològica. És necessari que hi hagi neutralitat ideològica perquè no es tracta de partir del pensament d’alguns individus, sinó de fer una fonamentació científica demostrada i estudiada per entitats independents. Penso que si no hi ha neutralitat ideològica pot haver-hi interessos personals que manipularien els resultats o les millores tecnològiques.

  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
 Estic d’acord, les TIC avui en dia han d’estar a les aules i per tant presents en les programacions. La nostra societat conviu amb les noves tecnologies i per tant els nostres alumnes han d’estar i saber viure al dia si volem que siguin competents en la societat del futur. Abans de dur a terme qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge cal planificar-la d’acord amb els recursos tecnològics de què disposi cada centre o aula. No podem oblidar de la importància motivacional que suposa per al nostre alumnat fer un aprenentatge d’aquest tipus. L’aprenentatge també es pot valorar a través d’exercicis d’avaluació així com també es pot utilitzar l’ordinador per realitzar activitats de reforç i ampliació sobre l’aprenentatge en qüestió. El treball a través d’una webqüest també és un exemple on les TIC hi son presents en tot moment, de totes maneres aquest treball sempre es pot completar amb altres recursos no TIC. Amb això deixem clara la idea de què es pot treballar abans, durant i després de l’ensenyament-aprenentatge i també es pot fer un aprenentatge no utilitzant les TIC però sí avaluant-lo, reforçant-lo o ampliant-lo.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
 La innovació, la competitivitat i exigència social.

  1. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
Tecnologia educativa:  Aplicar els recursos tecnològics (pc, scanner, pantalla digital, càmera fotogràfica i de vídeo, projector,...) que es tenen a l’abast, durant el procès d’ensenyament-aprenentatge.
Objecte d’estudi: l’aprenentatge de l’alumne a través de les eines tecnològiques.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
Quan jo explico als meus alumnes els transmeto un coneixement, en canvi, quan els alumnes han d’arribar a aconseguir un repte o verificar una hipòtesi, aquests han de construir el seu coneixement, han de ser ells mateixos qui han d’arribar al coneixement, al propi aprenentatge, a satisfer els objectius d’aprenentatge establerts sent ells els protagonistes.

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
 Hi estic d’acord. El context en que ens movem influencien la nostra manera d’actuar, fer i ser. Construïm la nostra personalitat d’acord amb el context en què es mou cada individu, per tant les nostres idees i coneixements també dependran del context.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
 El que he canviat de l’opció de personalitza del campus és els filtres de correu, les dades professionals meves i la imatge de fons de pàgina d’inici.



9. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___5___
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___4___
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____10____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __0___
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __8___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __5___
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___8____
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___6___
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____6____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ___6_____

6 comentaris:

  1. Hola companya,
    estas segura que qualsevol nou coneixement cientific pot provocar una millora en la societat o com dius en la teva resposta no pot ser un detonador de noves necessitats socials "innecasàries" i em pregunto el progrés social no esta lligat a l'igualtat - equitat de oportunitats, recursos i accés al benestar?? No crec que la realtat de certs nous avanços cinetífics hagin portat cap a aquest nou camí...que en penses???

    Joan Ballber

    ResponElimina
  2. Hola companya,

    Creus que no aprens dels companys/es? Però no es suposa que aprenem amb la socialització i la interacció amb els altres? No és més productiu i significatiu crear un coneixement compartit que llegir un grapat de lletres?

    Salutacions;

    Jessica

    ResponElimina
  3. Hola Neus,
    Poses una màxima puntuació a l’enunciat “els professionals de l’educació han ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement”. Jo penso que han de saber explicar bé els continguts, però el principal és que ajudin a construir el coneixement.

    ResponElimina
  4. Però t'imagines un mestra transmetent coneixement a través d'una pissarra digital, i que no tingui ni idea de com va? Tot un èxit, no? jeje

    ResponElimina
  5. Hola Jessica,
    Estic d'acord amb tu que s'aprèn molt dels companys però sempre hi quan aquests vulguin compartir i estiguin oberts a tu. En aquesta assignatura vaig veient la participació i interacció que porta i per tant l'enriquiment per part de tots, però no totes les assignatures que he fet a la uoc han tingut aquesta intensitat i aquesta participació...per això no ho he valorat amb un nombre massa alt.

    ResponElimina
  6. Hola Pilar,
    Jo entenc que si els professionals de l'educació son competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement, voldrà dir que transmetran a l'infant la informació necessària per tal que aquest pugui construir el propi coneixement. Si no, no hauriem de parlar d'assegurar una correcta transmissió del coneixement ni de professionals competents.

    ResponElimina