16 de gener del 2012

AVALUACIÓ DE L'APRENENTATGE ACONSEGUIT

L’avaluació que he desenvolupat al llarg de tot el procés seguit és una avaluació continua, respectant els tres moments d’avaluació: inicial (en la primera sessió fent la pluja d’idees i detectant els seus coneixements previs), formativa (durant el desenvolupament de les sessions 2, 3 i 4) i sumativa (sessió 5: avaluant la postal i l’experiència).
Jo com a moderadora i guia, he reconduit la situació en els moments que m’he adonat de què algun aprenent es perdia i no seguia el procediment. A través de la observació sistemàtica, he vist si ho sabien fer o no, segons si avançaven en el seu treball, tenien o no dubtes, demanaven ajuda ja sigui entre els companys o a mi directament, etc.

Els criteris d’avaluació que hem vaig proposar per a valorar el seu l´ aprenentatge son :

·         Descobrir els seus coneixements previs sobre com solucionar el problema.
·         Valorar les seves idees i propostes.
·         Valorar l’interès per utilitzar el programa PSP per a realitzar la postal personalitzada.
·         Valorar el procés seguit per resoldre el problema.
·         Valorar el resultat final de la postal de cada alumne.
·         Valorar l’autoavaluació i coavaluació dels alumnes.
·         Autoavaluació de l’activitat proposada.

La valoració general és molt positiva en cada un dels criteris. Des del primer moment en què vaig plantejar el problema, els vaig despertar l’interès per realitzar una postal diferent, creativa i divertida a la vegada. Tots van participar per donar solució al problema i entre tots vam concretar el què hi podriem posar a la postal i imaginar-nos com quedaria. El fet d’haver de descobrir les eines del PSP per realitzar la postal no els va suposar cap molèstia al contrari, estaven encantats de poder descobrir com retallar la seva silueta i posar-la en un fons que havien triat al seu gust. Els resultats finals van ser fantàstics.
Puc afirmar que els alumnes van resoldre el problema  modificant els seus models mentals, generant canvi conceptual  i generant i construint aprenentatges significatius .

Per que fa les competències específiques que em vaig plantejar en un inici perquè l’aprenent les hagués d’assolir són:
COMPETÈNCIES
COM S’HAN ASSOLIT
  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual:

La comunicació per part dels alumnes a través del debat per tal de donar solució al repte proposat ha estat molt satisfactòria (hi ha hagut interacció i diàleg).
La comunicació entre docent-alumnes i alumnes-alumnes ha estat fluida i gratificant.
Visualitzar el resultat final abans d’executar-lo i explicar a través del canó de les eines del PSP ha facilitat l’interès per realitzar el seu propi treball de forma individual a l’ordinador. 
  • Tractament de la informació i competència digital.

Han sabut utilitzar i treballar de forma competent amb: la càmera de fotos, el programa PSP, el word i el wordart. Han sabut comunicar satisfactòriament la informació mitjançant l’ús de les TIC.

  • Aprendre a aprendre.

Els alumnes han aprés a retallar la seva silueta i enganxar-la sobre d’un fons, creant un títol del wordart i traslladant-lo al PSP per treballar per capes i obtenir una postal resultant. Han sabut autoavaluar-se per aprendre dels encerts i dels errors.
  • Autonomia i iniciativa personal.

L’interès i la motivació per dur a terme l’activitat per part de l’alumnat ha afavorit molt positivament la seva autonomia en el treball i iniciativa personal.
Han adquirit consciència del què sabien, què calia aprendre i com s’aprèn.
Poder fer la postal de forma personal amb el disseny i gust de cadascú, ha fet desvetllar la seva creativitat fent postals diferents a les dels companys. Han sabut elegir amb criteri propi i prendre decisions correctament.
  • Social i ciutadania.

Al llarg del treball s’han mostrat bones relacions entre els companys, implicant-se: per donar resposta a la pregunta inicial a través del diàleg, valoració de les opinions dels altres i consens, implicant-se en el seu treball, en ensenyar als companys com ho feien i els resultats que obtenien. Han sabut cooperar, participar i dialogar en la resolució de problemes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada