La tecnologia mediadora que vam utilitzar va ser: la càmara de fotos, ordinadors, programa PSP (Paint Shop Pro) i word, pantalla i projector.
Utilitzar les TIC va permetre un aprenentatge actiu per part dels alumnes i a la vegada motivador.
La disponibilitat d’ordinadors a l’aula per a cada alumne, va permetre fer un treball individual però a la vegada d’equip, ja que era un treball estructurat pels propis alumnes, ells havien acabat de consensuar i definir el treball a fer i tot i que jo els hagués explicat el com ho podien fer per aconseguir els resultats desitjats, entre ells, també feien un treball de recerca, col.laboració, cooperació que enriquia molt l’aprenentatge tant propi com alié.
Tenir l’aula equipada amb un projector i una pantalla també va facilitar la feina alhora de projectar tant la postal de mostra, com les explicacions i fins i tot els seus propis resultats finals. Projectar els resultats finals a la pantalla va ser una manera de gratificar el seu treball i compartir-lo amb els seus companys, a la vegada que van poder veure les diferències, similituds i en van poder l’autoavaluació tant del propi treball com del treball en equip que havien acabat realitzant, donant resposta al repte inicial plantejat.
El meu rol de mediadora, va permetre motivar als alumnes, incentivar els seus processos cognitius, donant resposta als dubtes que els anava sorgint, intentava fer-los reflexionar perquè aprenguessin a aprendre, orientant-los cap a la concecusió dels processos metacognitius. Però van ser els propis alumnes qui van anar construint el seu aprenentatge, a través de les tecnologies van poder aprendre a aprendre, arribant així a la consecusió d’un aprenentatge significatiu. Aquest aprenentatge comporta la incorporació de nous coneixements (com ha estat fer ús del PSP) a les estructures mentals dels alumnes a partir de l’establiment de relacions amb els coneixements previs que tenen significat per a ells. Han aprés a elaborar relacions complexes i a fer ús de la memòria comprensiva. Aquesta construcció de coneixements que han fet els alumnes, relacionant la nova informació de manera no arbitrària amb els seus coneixements inicials, ha permés completar, ampliar, diversificar i reorganitzar els seus sabers inicials.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada